Skip to content

Succesvoller samenwerken binnen jouw team?

Denk je dat de samenwerking in jouw team of tussen teams in jouw organisatie slimmer kan, maar heb je geen idee waar te beginnen? Doe dan onze Quick Scan. Geef in maximaal 5 minuten antwoord op 8 vragen. Daarna weet je direct waar je staat en ontvang je van ons concrete tips waar voor jouw team de meeste winst te behalen is.

Doe de Quick Scan!

Wat is herkenbaar binnen jouw team?

  • Mailboxen overspoeld met verzoeken, acties, e-mailketens en projectupdates
  • Slecht beeld waar je collega’s mee bezig zijn
  • Bang dat collega’s aan stress of een hoge werkdruk bezwijken
  • Niet duidelijk welke collega de volgende stap in een proces moet zetten
  • Veel gepraat over werk, maar weinig actie
  • Teams werken op eilandjes en onderling contact verloopt moeizaam
  • Overdragen van werk bij vakanties of ziekte kost veel tijd
  • Moet vaak vragen om de status van een project omdat ik het niet zelf kan inzien
pointing-laptop-left

Jouw team staat hierin niet alleen

Uit onderzoek blijkt dat (een combinatie van) bovenstaande struggles ervoor zorgt dat kenniswerkers 61% (!) van iedere werkdag bezig zijn met hun werk te organiseren? Dan blijft er dus maar 3,5 uur per dag over om daadwerkelijk werk gedaan te krijgen.

Simpel rekenvoorbeeld

Een team van 10 fte werkt jaarlijks 20.000 uur en is per jaar 12.200 uur (!) bezig met het organiseren van werk. Werk wordt daadwerkelijk gedaan in de overgebleven 7.800 uur. Elke procent minder bezig zijn met werk organiseren levert dus jaarlijks 200 uur op. Wat kan jouw team meer doen in 200 uur?

Fundering voor succesvol samenwerken

Aan de basis van succesvol samenwerken staat het hebben van het juiste gereedschap. Bluehive is gespecialiseerd in het neerzetten van de IT-infrastructuur voor succesvol samenwerken. Deze infrastructuur is gebouwd op drie pilaren: het coördineren van werk, delen van content en communiceren met collega’s en klanten. Een goed fundament zorgt voor:

  • Naadloze overgang tussen werken vanuit kantoor of thuis
  • Duidelijkheid wie wat wanneer doet
  • Operationele processen verbeteren en tijd besparen
  • Gemakkelijker samenwerken binnen én tussen teams
  • Werk stroomlijnen en centraliseren in één applicatie
  • Alle taken in zicht, makkelijk delegeren en overdragen
  • Terugkerende werkzaamheden automatiseren
stand-up-discussion

Is jouw team klaar voor succesvol samenwerken?

Of het nu gaat om werkdruk verminderen, dealen met een personeelstekort of juist gigantische groei van je team, of het maken van de transitie naar hybride werken. Succesvol samenwerken is nodig om de uitdagingen van deze tijd aan te gaan.

Wil je weten waar jouw team kan verbeteren? Doe dan onze Quick Scan. Geef in maximaal 5 minuten antwoord op 8 vragen. Daarna weet je direct of jouw IT-infrastructuur klaar is voor de toekomst en ontvang je van ons concrete tips waar voor jouw team de meeste winst te behalen is.
Ruud van Delft
Commercial Director & Co-Owner
IMG_6502-_2_-removebg-preview

Doe de Quick Scan!